E-boek NL Netwerkborrel te Maarssen op 20 Oktober 2010

Voor schrijvers, lezers, uitgevers en distributeurs.

08 OKTOBER 2010, AMSTERDAM, NL
Samenvatting
LinkedIn groep E-boek NL houdt op 20 oktober 2010 haar tweede netwerkborrel bij Seats2Meet.com in Maarssen. Naast de ruime gelegenheid om te netwerken, onder het genot van een hapje en drankje, is een interessant programma opgezet bestaande uit: Platform voor het Nederlandse E-boek, e-boeken voor kinderen, het nieuwe uitgeven, zakelijke toepassing van de ereader in NL en het Nieuwe lezen. Doelgroep: schrijvers, lezers, uitgevers en distributeurs.
LinkedIn groep E-boek NL houdt op 20 oktober 2010 haar tweede netwerkborrel bij Seats2Meet.com in Maarssen. De netwerkborrel wordt gehouden van 14:00 tot 18:00.

LinkedIn groep E-boek NL bestaat uit ruim 500 leden die actief discussiëren over het e-boek in al haar facetten. De leden dragen het e-boek een warm hart toe en dragen actief bij aan de discussie daarover. Twee keer per jaar wordt de netwerkborrel georganiseerd voor leden van E-boek NL. Natuurlijk zijn ook niet leden van harte welkom om te komen netwerken.

Inschrijven voor de netwerkborrel kan via: http://e-boeken.info/netwerkborrel.

Er is weer een boeiend programma samengesteld gericht op schrijvers, lezers, uitgevers en distributeurs van e-boeken. De line-up is als volgt:
  1. Opening en welkom door René Bladder (E-boek NL en e-boeken.info)
    "De LinkedIn discussiegroep 'proudly presents' haar tweede netwerkborrel. Met 500 leden is E-boek NL de grootste Nederlandse discussiegroep over e-boeken. "
  2. Platform E-boek door Jack van Dooren (Stichting Limint)
    "Er liggen grote kansen voor het e-boek en het e-boekformat. Verbreding van het boekenaanbod, digitale schoolboeken en bibliotheken, vergaderen met e-readers... Innovatie en nieuwe markten liggen binnen handbereik. Maar dan moeten we wel samenwerken, over de verschillende branches heen. Het concept-programma van het nieuwe platform staat op www.limint.nl."
  3. Een SWOT-analyse voor de zelf-uitgevende auteur door Rian Visser/Bert Vegelien
    "Welke kansen en bedreigingen zijn er, als je als auteur zelf je titels wilt uitgeven; met welke sterktes en zwaktes heb je bij jezelf te maken? Hoe ga je daarmee om en wat zou een strategie kunnen zijn?"
  4. State of Print door Bas Vermond
    "Er zijn genoeg blogs en websites te vinden waarin de handel en wandel van uitgevers en boekenvakmensen op het gebied van innovatie kritisch wordt bekeken en beschreven. Alleen komen deze personen zelden tot nooit aan het woord, om te vertellen hoe zijn of haar ervaringen hiermee zijn. Daarom heb ik 10 personen uit de uitgeef- en boekenbranche geïnterviewd. In deze reeks interviews beschrijven ze hun ervaringen, meningen en visie over hoe zij nu over dit digitale tijdperk en de toekomst denken."
  5. Zakelijke toepassing van ereaders door Eric Bun (Verdonck, Klooster & Associates) "Consultant Eric Bun van Verdonck, Klooster & Associates, die samen met zijn collega en Computable-expert Danny Frietman onderzoek deed van naar de mogelijkheden van een e-reader binnen een zakelijke omgeving, denkt dat de beperkte openheid van het Apple-platform de adoptie van de iPad in een zakelijke omgeving beperkt. ‘Het zal de it-afdeling ervan weerhouden om direct diverse applicaties of toepassingen te ontwikkelen die bedrijfstoepassingen toegankelijk maken op de iPad', zegt Bun. Hij vindt overigens de iPad de meest geschikte e-reader voor zakelijke gebruikers. 'De zakelijke gebruiker wil productief werken en daarin kom de iPad tegemoet.' (Bron: Computable.nl)"
  6. Het nieuwe lezen door Jan de Waal
    "Het multifunctionele lezen op een iPad of tabletspc laat de ereader en het boek in de schaduw staan. Een uitdaging voor de uitgevers en voor de gebruikers!"

Doelgroep: Schrijvers, lezers, uitgevers en distributeurs van e-boeken. Leden van E-boek NL en overige geïnteresseerden.

Kosten: €20 per persoon. Inschrijven voor de netwerkborrel kan via: http://e-boeken.info/netwerkborrel.

• QiQQER (spreek uit kikker)
    QiQQER Mobile Innovators heeft passie voor innovatie in nieuwe media. Wij helpen bedrijven met crossmediaal uitgeven (mobiel, internet) in onder andere de bibliotheeksector, uitgeverijen, telecom en vervoersbedrijven. Bijvoorbeeld met het maken van een strategie of een complete implementatie van een nieuwe dienst. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie. Meer info: http://www.qiqqer.nl

• Pumbo.nl
    Pumbo.nl biedt jou de mogelijkheid om je boek in eigen beheer uit te geven. Gemakkelijk én tegen eerlijke voorwaarden. Pumbo.nl biedt alle boeken aan via de website en verzorgt voor jou het hele traject van bestellen, betalen en verzenden. Ook ondersteunen wij je graag bij de promotie en verkoop van je eigen boek. Meer info: http://pumbo.nl

• Petra van Heuvel
    Petra van Heuvel: tekstschrijver/(web)redacteur, projectbegeleiding, webbeheer, voice-over, presentatie, techniek, tevens uitgeverij. "Toen ik in 1989 de KvK binnenliep om een eigen bedrijf op te richten, was dat vooral omdat het een handige oplossing leek. Naast m'n reguliere werk kreeg ik steeds meer opdrachten die om een btw-rekening vroegen. Nu -heel wat jaartjes later- bestaat de business nog steeds en heeft het werkterrein zich uitgebreid." Petra heeft een uitgebreide hoogwaardige portfolio, voor meer info kijk je op haar website: http://www.petravanheuvel.nl. Voor haar publicaties kijk je hier: http://www.petravanheuvel.nl/publicaties.html
Over E-boek NL

Persberichten van de LinkedIn discussiegroep E-boek NL.